Czekoladę uwielbiają niemal wszyscy, niezależnie od wieku. To jeden z tych produktów, który poza pysznym, słodkim smakiem, jest bazą większości deserów, a nawet dodatkiem do dań wytrawnych. Już niewielka jej dawka wyzwala w mózgu wyrzut endorfin, a odpowiednio dobrany przysmak dostarcza dziennej dawki magnezu. Przedszkolaki uczciły ten dzień zrobieniem własnej tabliczki czekolady ? wyglądały apetycznie. Ale takie prawdziwe dopiero na drugie śniadanie. Nie można wierzyć ludziom, którzy nie lubią czekolady i tego się trzymajmy w dniu jej święta 12 kwietnia.
Galeria
.
W środę 12-go kwietnia do naszego przedszkola zawitał pan Jerzy Bojanowski. Zaprezentował swój program artystyczny grając na klarnecie. Przedszkolaki miały okazję usłyszeć możliwości tego instrumentu, słuchając utworów o różnym charakterze muzycznym. Artysta opowiadał o swoim życiu artystycznym i o tym, że wszystko zaczęło się w naszym przedszkolu, do którego pan Jerzy uczęszczał.
"Bez wody nie ma życia, więc oszczędzajmy ją póki jeszcze jest na to czas." Nasze sówki świętowały dzisiaj Światowy Dzień Wody, wspólnie odkrywaliśmy tajemnice wody, dostrzegając to, jak wielki wpływ ma ona w życie ludzi, zwierząt i roślin. Poprzez różnorodne działania dzieci dowiedziały się wielu informacji i ciekawostek o wodzie. Oglądając filmy edukacyjne "Woda nie tylko w kranie", "Oszczędzanie wody to za mało", dzieci poznały różne sposoby wykorzystania wody i dowiedziały się, w jaki sposób, podczas codziennych czynności oszczędzać wodę.
Pierwszy Dzień Wiosny. "Przyszła do nas piękna wiosna, wielką radość nam przyniosła..." I my z radością wyruszyliśmy dzisiaj pożegnać zimę. Z niecierpliwością czekamy na słoneczne dni.
Nasze przedszkole 21 marca wzięło udział w akcji DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI ? jest to Światowy Dzień Zespołu Downa. To dzień zwrócenia szczególnej uwagi na potrzeby osób z zespołem Downa. Symbolem tego dnia są kolorowe, różne od siebie skarpety. Niech ten dzień będzie świętem radosnym, a życie osób z zespołem Downa, barwne i szczęśliwe.
Kolorowe figury geometryczne są kolejnym darem froeblowskim. Pomogły nam w utrwaleniu kolorów i kształtów. Zadaniem każdego dziecka było ułożenie rytmów z klocków wcześniej przygotowanych. Dzieci pracowały indywidualnie. Po wykonanym zadaniu i odczytaniu ułożonego rytmu, każdy mógł układać geometryczny obrazek.
Dzisiejsze zadanie rozpoczęliśmy od porównywania długości kolorowych patyczków. To kolejny dar froeblowski. Dalsze ćwiczenia polegały na układaniu kolorowych rytmów. Po ich odczytaniu, każde dziecko mogło układać według własnego pomysłu. Po raz kolejny okazało się, że dziecięca wyobraźnia jest mocną stroną każdego dziecka.
Poznaliśmy kolejny dar froeblowski, którym są kolorowe koła i półkola. Posłużyły one do układania kompozycji według własnego pomysłu. Wzbogacony warsztat pracy wcześniejszymi darami, pozwolił na stworzenie ciekawych obrazów geometrycznych.
Doskonalimy swoje umiejętności na zajęciach z tenisa ziemnego.