Przedszkole Miejskie Nr 9

Zamierzenia Jeżyki - V

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ

 

Tydzień 1. Mieszkamy w Europie

  • odkrywanie litery – Ż, ż- małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej i  ciekawości badawczej;
  • poznanie flagi Unii Europejskiej oraz nazw krajów, które należą do UE;
  • zapoznanie z polskimi monetami i banknotami;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie mowy i słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie ciekawości poznawczej dziecka;

Tydzień 2. Łąka w maju.

  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie aktywności poznawczej- zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla;
  • zachęcanie do aktywności fizycznej;
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne;
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • wzbudzanie szacunku do przyrody;

Tydzień 3. Nowinki ze świata zwierząt

  • rozwijanie mowy;
  • rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt hodowanych na wsi;
  • nazywanie rodziców i ich dzieci w rodzinach zwierząt;
  • rozwijanie aktywności poznawczej, podkreślanie wartości zdrowego odżywiania;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • określanie i nazywanie kierunków w przestrzeni;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej;
  • poznawanie cech zwierząt egzotycznych;

Tydzień 4. Nasi  kochani rodzice

  • rozwijanie myślenia ;
  • rozwijanie mowy;
  • rozwijanie poczucia rytmu oraz poruszania się w metrum 3/4;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania , porządkowania i przeliczania;
  • rozwijanie aktywności badawczej- porównywanie masy przedmiotów;
  • rozwijanie uważności i koncentracji;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Tydzień 5. Dzieci z całego świata.

  • rozwijanie myślenia;
  • rozwijanie mowy;
  • budzenie zainteresowania własnym świętem;
  • rozwijanie chęci eksperymentowania;
  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozumienie wartości przyjaźni
  • określenie kierunków i ustalenie położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby oraz w stosunku do innych przedmiotów;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej.