Przedszkole Miejskie Nr 9

Zamierzenia Październik

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

  PAŹDZIERNIK

 

I TYDZIEŃ  Kody jesieni

W tym tygodniu dzieci:

- odpowiadają na pytanie: Jaką melodię nuci Pani Jesień ?

- wykonują samodzielnie grzechotkę z dostępnych materiałów

- tworzą akompaniament do piosenki z wykorzystaniem wykonanej samodzielnie grzechotki

- wskazują na ilustracji narzędzia ogrodnicze

- rozpoznają dotykiem owoce i warzywa

- odpowiadają na pytanie: Jak smakuje jesień?

- rozpoznają literę o wśród innych liter

- kreślą literę O, o po śladach

- uważnie słuchają wiersza

- odgrywają rolę wybranego warzywa

- rozpoznają wybrane warzywa po zapachu

- wiedzą, co mogą przygotować z warzyw

- śpiewają piosenkę Jesień fajne ma kałuże

- rozpoznają na ilustracjach zwierzęta leśne

- poprawnie stosują określenia: cięższy od, lżejszy od

- wykonują prace plastyczną Owoce.

 

II TYDZIEŃ  W krainie emocji i uczuć

W tym tygodniu dzieci:

- poznają, co to jest cisza; poznają, co to znaczy być cicho

- odpowiadają na pytanie: Co usłyszę, gdy będę cicho?

- śpiewają pierwszą zwrotkę piosenki W krainie emocji

- wyrażają swoje emocje za pomocą kolorów, tworzą kolaż

- odpowiadają na pytanie: Kiedy odczuwam spokój?

- dowiedzą się, że kontrola emocji to kontrola oddechu

- dowiedzą się jak należy zachować się w lesie

- nazywają uczucia, które przeżywają i uczą radzić sobie z uczuciami, które przeżywają

- mówią koledze/ koleżance miłe rzeczy

- odliczają od 10 do 1

- odpowiadają na pytanie: Co włożymy do pudełka wspomnień?

- wskazują zbiory jednoelementowe

- poprawnie używają pojęć: jeden, wiele

- kreślą cyfrę 1 po śladzie, rozpoznają cyfrę 1 wśród innych cyfr

- wskazują monetę jednozłotową

- wykonują pracę plastyczną Ptaki

- wiążą sznurowadła

- potrafią powiedzieć koledze/koleżance coś miłego.

 

III TYDZIEŃ  W krainie zdrowia

W tym tygodniu dzieci:

- odpowiadają na pytanie: Po co nam wzrok?

- rozumieją potrzebę konieczności dbania o wzrok

- rozpoznają kolory

- śpiewają piosenkę Numer 112 Jolanty Kucharczyk

- rozpoznają litery l, L po śladach

- wiedzą na czym polega praca lekarza, strażaka, policjanta

- odpowiadają na pytanie: Jak odżywiać się zdrowo?

- wiedzą co to są witaminy

- wymieniają posiłki, które spożywają każdego dnia

- wymieniają warzywa, których można użyć do zrobienia kanapki

- rozpoznają cyfrę 2 wśród innych cyfr, pokazują ile to jest 2

- kreślą po śladzie cyfrę 2

- odpowiadają na pytania: Jak spędzasz wolny czas?

- wymieniają nazwy dni tygodnia

- wskazują prawą rękę i lewą rękę

- wykonują pracę plastyczną Kolorowe parasole na deszczowe dni.

 

IV TYDZIEŃ  Wśród zwierząt

W tym tygodniu dzieci:

- wiedzą na czym polega opieka nad zwierzętami

- podają nazwy co najmniej trzech zwierząt żyjących wśród nas

- przyjmują w zabawie rolę opiekuna zwierzęcia

- wiedzą jak się zachować w obecności nieznajomego psa

- przyjmują pozycję żółwia

- segregują według wielkości: mały, średni, duży

- zachowują ostrożność w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami i nieznanymi roślinami

- rozpoznają literę a, A wśród innych liter; kreśli literę a, A w powietrzu

- wiedzą na czym polega praca weterynarza

- odpowiadają na pytania: Co człowiek może zrobić dla zwierząt?

- kreślą po śladach litery a, A

- śpiewają piosenkę Zwierzęta są wśród nas

- pamiętają nazwę aktualnego miesiąca

- projektują odznakę przyjaciela zwierząt

- rozróżniają figury geometryczne, łączą figury w pary

- poprawnie stosują określenia: więcej, mniej

- rozwiązują zagadki o zwierzętach

- wykonują pracę techniczną z rolek po papierze toaletowym.

 

WYDARZENIA W TYM MIESIĄCU:

03.10.2025r. – ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT

10.10.2025r. – DZIEŃ DRZEWA

13.10.2025r. – DZIEŃ RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH

16.10.2025r. – DZIEŃ CHLEBA

30.10.2025r. – WYJAZD DO ZDK NA SPEKTAKL