Zamierzenia Październik
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze
PAŹDZIERNIK
I TYDZIEŃ Kody jesieni
W tym tygodniu dzieci:
- odpowiadają na pytanie: Jaką melodię nuci Pani Jesień ?
- wykonują samodzielnie grzechotkę z dostępnych materiałów
- tworzą akompaniament do piosenki z wykorzystaniem wykonanej samodzielnie grzechotki
- wskazują na ilustracji narzędzia ogrodnicze
- rozpoznają dotykiem owoce i warzywa
- odpowiadają na pytanie: Jak smakuje jesień?
- rozpoznają literę o wśród innych liter
- kreślą literę O, o po śladach
- uważnie słuchają wiersza
- odgrywają rolę wybranego warzywa
- rozpoznają wybrane warzywa po zapachu
- wiedzą, co mogą przygotować z warzyw
- śpiewają piosenkę Jesień fajne ma kałuże
- rozpoznają na ilustracjach zwierzęta leśne
- poprawnie stosują określenia: cięższy od, lżejszy od
- wykonują prace plastyczną Owoce.
II TYDZIEŃ W krainie emocji i uczuć
W tym tygodniu dzieci:
- poznają, co to jest cisza; poznają, co to znaczy być cicho
- odpowiadają na pytanie: Co usłyszę, gdy będę cicho?
- śpiewają pierwszą zwrotkę piosenki W krainie emocji
- wyrażają swoje emocje za pomocą kolorów, tworzą kolaż
- odpowiadają na pytanie: Kiedy odczuwam spokój?
- dowiedzą się, że kontrola emocji to kontrola oddechu
- dowiedzą się jak należy zachować się w lesie
- nazywają uczucia, które przeżywają i uczą radzić sobie z uczuciami, które przeżywają
- mówią koledze/ koleżance miłe rzeczy
- odliczają od 10 do 1
- odpowiadają na pytanie: Co włożymy do pudełka wspomnień?
- wskazują zbiory jednoelementowe
- poprawnie używają pojęć: jeden, wiele
- kreślą cyfrę 1 po śladzie, rozpoznają cyfrę 1 wśród innych cyfr
- wskazują monetę jednozłotową
- wykonują pracę plastyczną Ptaki
- wiążą sznurowadła
- potrafią powiedzieć koledze/koleżance coś miłego.
III TYDZIEŃ W krainie zdrowia
W tym tygodniu dzieci:
- odpowiadają na pytanie: Po co nam wzrok?
- rozumieją potrzebę konieczności dbania o wzrok
- rozpoznają kolory
- śpiewają piosenkę Numer 112 Jolanty Kucharczyk
- rozpoznają litery l, L po śladach
- wiedzą na czym polega praca lekarza, strażaka, policjanta
- odpowiadają na pytanie: Jak odżywiać się zdrowo?
- wiedzą co to są witaminy
- wymieniają posiłki, które spożywają każdego dnia
- wymieniają warzywa, których można użyć do zrobienia kanapki
- rozpoznają cyfrę 2 wśród innych cyfr, pokazują ile to jest 2
- kreślą po śladzie cyfrę 2
- odpowiadają na pytania: Jak spędzasz wolny czas?
- wymieniają nazwy dni tygodnia
- wskazują prawą rękę i lewą rękę
- wykonują pracę plastyczną Kolorowe parasole na deszczowe dni.
IV TYDZIEŃ Wśród zwierząt
W tym tygodniu dzieci:
- wiedzą na czym polega opieka nad zwierzętami
- podają nazwy co najmniej trzech zwierząt żyjących wśród nas
- przyjmują w zabawie rolę opiekuna zwierzęcia
- wiedzą jak się zachować w obecności nieznajomego psa
- przyjmują pozycję żółwia
- segregują według wielkości: mały, średni, duży
- zachowują ostrożność w kontaktach z nieznajomymi zwierzętami i nieznanymi roślinami
- rozpoznają literę a, A wśród innych liter; kreśli literę a, A w powietrzu
- wiedzą na czym polega praca weterynarza
- odpowiadają na pytania: Co człowiek może zrobić dla zwierząt?
- kreślą po śladach litery a, A
- śpiewają piosenkę Zwierzęta są wśród nas
- pamiętają nazwę aktualnego miesiąca
- projektują odznakę przyjaciela zwierząt
- rozróżniają figury geometryczne, łączą figury w pary
- poprawnie stosują określenia: więcej, mniej
- rozwiązują zagadki o zwierzętach
- wykonują pracę techniczną z rolek po papierze toaletowym.
WYDARZENIA W TYM MIESIĄCU:
03.10.2025r. – ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT
10.10.2025r. – DZIEŃ DRZEWA
13.10.2025r. – DZIEŃ RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
16.10.2025r. – DZIEŃ CHLEBA
30.10.2025r. – WYJAZD DO ZDK NA SPEKTAKL