Przedszkole Miejskie Nr 9

Zamierzenia Luty gr IV

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze

LUTY 

Tydzień 1.Baśnie , bajki i bajeczki.

  1. rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter- małą i wielką, pisaną i drukowaną- g,G ;
  2. odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8,
  3. rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
  4. rozwijanie wyobraźni muzycznej;
  5. rozpoznawanie bohaterów znanych baśni;
  6. dbanie o porządek na stanowisku pracy;
  7. rozwijanie poczucia rytmu i swobodnego poruszania się w przestrzeni;
  8. dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby;
  9. rozwijanie słuchu fonematycznego;
  10. rozwijanie umiejętności myślenia logicznego;
  11. rozwijanie sprawności fizycznej;
  12. rozwijanie sprawności manualnej;
  13. rozwijanie mowy;

Tydzień 2.Wspaniałe zabawy na śniegu.

  1. rozwijanie mowy;
  2. rozwijanie umiejętności dodawania;
  3. kształtowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
  4. zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi;
  5. rozwijanie słuchu fonematycznego;
  6. rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter- małą i wielką, pisaną i drukowaną -w, W;
  7. wzbogacenie wiedzy o ptakach;
  8. doskonalenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
  9. rozwijanie wrażliwości na sztukę;

Tydzień 3.Tajemnice kosmosu.

  1. rozwijanie mowy;
  2. poznawanie zagadnień związanych z kosmosem;
  3. uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych;
  4. rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia;
  5. rozwijanie słuchu fonematycznego;
  6. odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9,
  7. dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń;
  8. zdobywanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych;
  9. dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby;
  10. rozwijanie umiejętności kodowania;

Tydzień 4. W dziecięcym laboratorium.

  1. rozwijanie mowy i wyobraźni;
  2. zdobywanie informacji na temat pracy w laboratorium;
  3. dbanie o stanowisko pracy;
  4. poznawanie właściwości magnesu;
  5. rozwijanie umiejętności stawiania hipotez;
  6. rozwijanie wiedzy przyrodniczej;
  7. analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby;
  8. rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem;
  9. rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej;
  10. wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł.

NADCHODZĄCE WYDARZENIA:

08.02.2024 r. – TŁUSTY CZWARTEK

19.02.2024 r. – DZIEŃ KOTA

26.02.2024 r. – DZIEŃ DINOZAURA